martes, agosto 26, 2014

El riu dels amants. El Salt de la Nóvia.


Título: El riu dels amants. El Salt de la Nóvia.
Colección: Llegir en Valencià
Autor: Maria Jesús Bolta
Editorial: Bromera
Ilustraciones: Paula M. Rufat
Diseño de la colección: Carles Barrios
Páginas: 60
Fecha: julio 2014 

Esto va de...
Per a Marian, la seua Cuba natal és un record cada vegada més desdibuixat, a pesar de l’accident tràgic que li féu abandonar l’illa. A Navaixes, on s’ha instal·lat amb la família, coneixerà Adrià, un jove estudiant universitari de qui s’enamorarà perdudament. Com les altres parelles, aniran a la cascada del Salt de la Nóvia a evocar la llegenda dels amants. Però una tercera persona s’interposarà entre ells. A la vora del riu Palància, Marian coneixerà el costat més lluminós i alhora fosc de la vida.

Escritora
Vaig nàixer l’any 1958, a Meliana, un poble de l'Horta valenciana. Quan encara no havia complit un mes, me’n vaig anar a França, amb la meua família. Hi vaig residir fins als setze anys. Quan vaig tornar a València, vaig cursar estudis universitaris. L’any 1982, em llicenciava en Filologia romànica. Actualment exercisc de professora de llengua i literatura en un institut de secundària. A més, sóc traductora. 
Estic casada i tinc una filla. 
Dedique la major part del meu temps lliure a llegir, a viatjar i, sobretot, a escriure. (www.llibresvalencians.com)

Dramatis personae
  • Marian - Jove cubana.
  • Patatricia Armengol - Noia de l'institut.
  • Sílvia - Veina de Navaixes.
  • Adrià - Germà de Sílvia.
  • Sergi - Amic d'Adrià.
  • Isabella - Germana de Marian.


¿Qué me ha parecido?
Relat que ens conta una història molt actual i que per desgràcia ocorre amb més freqüència de la que desitjaríem. 
Els personatges estan molt ben definits i ens representen les imatges més quotidianes per a tots aquells que treballem al món de l'ensenyança, i que per desgràcia veiem dia a dia al nostre voltant.
Escrit amb molt de tacte i amb la pausa d'una escriptora que sap el que es fa. Relat cru i dur, que no amaga res però que al mateix temps ens aproxima a una realitat des d'una perspectiva de positivisme.
M'agradat molt i m'ha fet gaudir d'una bona vesprada de lectura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario